vrijdag 19 december 2008

Jungle survival "Sugé"

Afgelopen week heb ik (WJ) doorgebracht in de jungle. Voor de eerste keer ben ik buiten het stedelijke gebied van Manilla geweest. Een geweldige rit van ongeveer 3-4 uur, allereerst weg uit de smog, langs vulkanen, rijstvelden, dorpjes naar de jungle. De hele week heb ik verwondert gestaan van de jungle, wat ontzettend mooi. Een jungle vol bamboe, palmbomen, watervallen, apen, slangen (cobra/pithons) en andere dieren. Echt helemaal onder de indruk van de rijkdom van de schepping!!

De survival was de zwaarste die ik ooit gedaan heb. Zelf was ik 1 van de meest fitte mensen maar ook voor mij was het best pittig. Voor de insiders, het was een soort NIKO, maar dan in echte heftige versie. Zoals gezegd werd door onze drill-instructor (USA-marine 1 van het meest extreme soort) dit is de survival niet voor jongetjes maar voor mannen”… J Zelf heb ik ruim 3 maanden voorbereiding gehad door rond 06.00uur iedere ochtend heuvels te joggen, maar er waren ook anderen die zich niet hadden voorbereid.

Dit resulteerde in uitgeputte lichamen heftige reacties. Ik heb mensen van extreme inspanning en uitputting zien kotsen, flauwvallen, bewusteloos raken en ga zo maar door. Deze survival heeft wel een reputatie w.b. lichamelijk letsel. (hersenschuddingen, botbreuken,  junglerot (nagels vallen je tenen af) en ga zo nog maar ff door. Je zal vast benieuwd zijn wat we gedaan hebben, die verhalen bewaar ik totdat we weer in NL zijn. Voor nu, als ik had geweten wat we allemaal zouden doen denk ik niet dat ik het gedaan zou hebben JJ But Im still alive! Check zeker even de promo video om een klein beetje een beeld te krijgen.

1 opmerking:

Anoniem zei

aaaah klinkt heftig !!! but you are still alive.. ;)

Wij wensen jullie ook een super gezegend, ontdekkend, uitdagend, 2009 toe !!!! We bidden dat God jullie visie over de toekomst zal geven ...

We missen jullie wel hoor!! maar we zijn al op de helft ;)

liefss,

marc & kirs