zaterdag 3 januari 2009

Vulkaan en tyfoon

We waren in de gelegenheid om de vulkaan Mount Mayon te beklimmen, deze is vlakbij ons verblijfadres. Vanuit ons huis kijken we op deze vulkaan uit. Deze actieve vulkaan heeft 'de perfecte cone', en schijnt wereldwijd bekent te zijn. We zijn redelijk hoog geweest en je kunt de vulkaan iets zien roken. Om de paar jaar is er een uitbarsting, anderhalf jaar geleden is er nog een enorme uitbarsting geweest met duizenden doden, we hebben de ruïnes met onze eigen ogen gezien. Een kerk die in de lava is verdwenen, alleen de toren was nog zichtbaar [zie foto]. De mensen van het dorp vluchten tijdens een uitbarsting gezamenlijk de kerk in, maar dit mocht niet baten.. Dit is een tyfoon area, met gemiddeld 1 of meer tyfoons per jaar, en dan af en toe ook nog een vulkaanuitbarsting. Ongelooflijk wat dat met de mensen doet.. Op dit moment komt tyfoon "Vickie" recht over ons heen. Wel spannend en een heftige situatie, vooral als je je bedenkt dat de meeste huisjes van bamboe zijn gemaakt..
 
We zijn nog even langs het strand geweest [met fijn zwart 'vulkaan'zand] en hebben een duikje kunnen nemen in de warme zee.. De vissers waren aan het werk, we hebben ze nog even 'geholpen' en toen ook ons eerste blauwe/gele visje gevangen J Tijdens de reis mocht ik op het dak van de jeepney meereizen, uiteraard een geweldige ervaring die ik niet kon laten schieten. Met een gigantische gang vlieghappen en veel dingen zien J.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wauw wauw wauw !!!! elke keer als ik iets lees denk ik : jeeetje wat maken jullie veel mee!!! en ik kan me goed voorstellen dat het soms heftig is... jeetje zeg!!!

we will pray for you !!!

van onze kant ook ff goed nieuws..we hebben (misschien !!!) een huis.. Heel bijzonder, via via gekomen..een vrouw die we kenden, haar vader had een 2e huis vrij staan en kon maar geen huurders vinden, en wou graag een stelletje hebben die NIET ging samenwonen..tadaa.. here we are ;)

oh ik besef nu dat jullie waarschijnlijk helemaal geen laptop hebben en dit dan pas over 3 weken lezen..maar goed..ik ga het lekker NIET wissen !!

heeel veel liefs, en knuffels vanuit het koude nederland!!!

marc & kirsten

Anoniem zei

super zeg! lijkt ons echt vreemd en onwerkelijk om dat dan te zien en te mogen beklimmen! echt iets voor jullie om op het dak van de jeepney mee te reizen hihihi

blessings
stan-ielle